יום ראשון, 14 באפריל 2019

חוסר איזון



אם שואלים אותי מהו הדבר שבזכותו החיים שלי זוהרים כמו קרני השמש או סתם בהירים ולעיתים גם אפורים, כחולים ואדומים אז הייתי מצביעה על מנגנון מערכת הרגש.
המערכת הזו שכולה מבחר רגשות מגוונים של שמחה, אושר וגם דאגה ועצב. רגשות שהם מנוע החיים שגורמים לנו לרוץ, להאט ולעיתים גם להסתכל שם עמוק.

ואם היו שואלים אותי מהו הדבר, הרגש, שממנו הייתי נפרדת ללא כל חמלה אז הייתי אומרת שאצלי ואצל נשים רבות קל להגדיר, חוסר האיזון הריגשי.
ויש לנו כמה ימים כאלו בחודש.

ואם צריך היה לדייק בהגדרה ולרדד את המילים אז הייתי מכוונת בטח לתקופות האלו שאינן מאוזנות ריגשית והכל כתוצאה מחוסר איזון הורמונלי סוג של סטרס גופני. הרפואה מגדירה את זה בתוצאה של שינויים הורמונליים או של חומרים כימיים שונים בגוף המשפיעים על המוח.
משהו כזה שאין לו הסבר או תרגום מיוחד, פשוט חוסר איזון הורמונלי, ריגשי, מוזמנים לבחור את מה שעובד אצלכם/ן הכי נכון. החוסר איזון הזה מבקר אצלי לתקופות קצרות ולעיתים רק לכמה שעות.

רבות כתבו על ההבדלים בין המינים וביניהם על העובדה ש ׳גברים ממאדים ונשים מנוגה׳, ואני במרום גילי, בשנים האחרונות מקבלת את העובדה הזו, ולא מתווכחת. יש הבדל וזו עובדה!
ולא שלא התווכחתי בעבר ולא הסכמתי שקיים הבדל משמעותי בין המינים. אבל בחרתי ובזכות המנגנון הזה שמזכיר לי, חוסר האיזון הריגשי , בלקבל שקיים הבדל מהותי בינינו. אך זה כבר לדיון אחר.

ואם להסביר את המצב ברמה הפיזיולוגית אז זה כאילו הראש מנותק מהלב וכל אחד מהם נמצא בזירה אחרת לגמרי, כאילו אין קשר בין הראש ללב, סוג של בעית תקשורת טכנית ביניהם, שמקש הריסטרט לא פותר את הבעיה. סוג של תנודות קיצוניות במצב הרוח שגורמים להרגיש עצב וגם חרדה ובמילים פשוטות, הרגש שולט בראש ואני במעין סערה כזו שמציפה ברגש לא מאוזן.
אז זה כמו להרגיש שמחה ועצובה באותו הרגע, עצבנית ורגועה בו בעת. ובכלל כל עירוב רגשות שנהפך לתמהיל של סלט המתובל בסוכר והרבה במלח. איזה מזל שרוב הזמן הם חולפים כפי שבאו!

וזה הביטוי לחוסר איזון שאני מנסה לתאר במילים, ההרגשה היא הפכפכה ונתונה לא רק על מצב הרוח אלא גם על היחסים עם הסביבה ואורח החיים היומי וההמלצה היא כדי למנוע נזקים בעלי השפעה ארוכת טווח היא להתחפש לתמרור עצור, שאף אחד לא יתקרב אליי,
כי אני בשתי מילים- לא נחמדה. ובמילה אחת- מכשפה
.

בימים האלו אני גם לא מצליחה למצוא כל מרגוע לפתרון, וגם כשאני רואה או מדמיינת את כולם מסביבי בסוג של איזון ושקט ואני מזכירה לעצמי בראש שהחיים דבש ואני המלכה אליזבט,  זה לא ממש עוזר, זה פשוט ימים כאלו שאין בהם איזון .

ובתוך התקופה הזו אני חייבת להמשיך ולתפקד כאמא הכי טובה, לנהל עסק על הצד הטוב ביותר ולהיות אשה לאיש, מעין ימים כאלו שיכולים להמשך שעות או ימים ואני אמורה להיות הכי טובה בתוך ההצפה הזו, כמו הדמיה למאזנים שככל שתנסה לאזן את הצדדים באמצעות משקולות לא תצליח למצוא את האמצע. אבל חייבת להמשיך לתפקד כי יש לך כאן תפקיד. איך עושים את זה? בסוף עושים.


ובסוף זה נגמר, לא יודעת איך ולמה זה פשוט יוצא מהגוף או אולי עובר לבאה בתור, לא יודעת להסביר את זה, פשוט נגמר, והשקט חוזר למסלול עד הפעם הבאה.
בפעם הבאה זה מרגיש כאילו הכל מתחיל מהתחלה, כאילו שכחתי איך זה היה נראה קודם.

ולכם אני אומרת החיים שלי דבש, באמת. פרט לתקופות האלו שאני פוגשת אחת לחודש או אם עושים עליי חסד אז לחודשים.

אבל הכי חשוב שמערכת הרגש עובדת כל הזמן ומציפה אותי במגוון רגשות מעניינים. תודה לך מערכת.  וזה היה על חוסר האיזון שלי.




תמונה קשורה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה