יום שלישי, 14 באוגוסט 2018

האישה הקטנה


עוצמה, כוח נחשב כערך מרכזי בחיים הסובבים אותי, סוג של שליטה על הכל תוך קבלת החלטות נכונות ומדויקות בכל הנדבכים בחיי, ואת זה אני פוגשת בניהול עסק וקריירה תובענית, עבודה מול לקוחות וניהול תקציבים וניהול משפחה וילדים צעירים ובכלל כל מה שנקרה לידי לנתינה, סיוע ועזרה לזולת.
וכן, לא הכרתי מספיק בחוויה הרגשית שלי את הצד שנקרא 'שחררי', שיחרור מלהיות בשליטה, אפילו בשבריר של שנייה זה לא חלף במוחי! וחבל.
היתכן שאני לא זו שתחליט מה עושים בשבת? מה התזונה הנכונה והראויה למשפחתי? כמה זוגות נעלים נדרש לכל ילד? מה עלהם לעשות אחרי שחוזרים מבית הספר? ועוד מלא כאלה ...

והפעם בחרתי בחודש של חופשה משפחתית המלאה בהרפתקאות, לשחרר מעצמי כל קבלת החלטה או בקשה ולהעביר הכל לאיש שלי ולצידי, האחד שידע לענות על כל הבקשות והשאלות. והוא זה שיתמודד עם הכל וירגיש בכל הנדרש לשליטה על המצב.
בהתחלה הוא לא ידע איך לאכול את זה כי נושאים מסוג זה לא מדברים עליהם, אחר כך כל דבר ששאלו הוא הסתכל עליי- בשאלה שהעיניים מדברות-מה את מציעה? ואני באלגנטיות מכובדת פשוט מפנה את המבט לצד השני. ומציעה בלי מילים- קבל אתה החלטה!
בהתחלה זה היה נראה מוזר ואפילו מריח אחרת, אחר כך זה עבר לתלונות של הצאצאים אשר הבינו שמשהו מוזר מתרחש בצד של אימא ולכן ניערו אותי במשפטים חדשים בז’רגון הלקסיקון המשפחתי -"את יודעת שאת כמו אישה קטנה? את יודעת שאת לא מחליטה בכלום?״
ואני שתקתי. בחרתי בשתיקה. כי השתיקה יפה לה!
וגיליתי שבשתיקה הזו יש משהו כל כך יפה, כן אמא בחרה לשחרר כל אחריות מעצמה ולבחור להיות נוכחת ורק נוכחת ולהתבונן ברוח אחרת במשפחה שלה.
דרך אגב, זה הרגיש מאד מקל ומשחרר שאפילו קשה לתאר במילים ולציין את התחושה הזו, תחושה של שובע והס פנימי והיכרות עם צדדים נוספים בחיים שם בתוכי ששכחתי מקיומםאני אמנם כאן נמצאת אבל רק במצב של נוכחות!

אז זהו, נגמר. חוויתי חודש של מקום שאותו הגדירו בני הבית ״האישה הקטנה״ הבוחרת לא לקבל החלטות ולא להניע בדבר, פשוט לזרום עם הזרם אותו מציבים לה, ולא היא שמציבה. וכן זה היה נעים ונחמד!

חוזרים למציאות שלנו הרוויה במשימות, מטלות ואינסוף של עשייה.
עד כאן מהאשה הכמעט קטנה😉😜

תוצאת תמונה עבור אישה קטנה

יום ראשון, 17 ביוני 2018

ברכה למורה לחיים

הנה חלפה לה שנה נוספת, מלאה בצבעים וגוונים שונים והצאצאים שלנו מסיימים את השנה השלישית שלהם, בליווי שלך.
מה יש לספר אחרי 3 שנים של היכרות עם מחנכת, מורה, מנהיגה ואשת חזון שהצליחה ביד רמה ומיקצועית לנווט את הצעירים שלנו ולהפוך אותם לערכיים ובוגרים יותר.
דרך ארוכה ומאתגרת חלפה לה והפנים של כולנו לעתיד... 
מיטל, זה לא סוד שאנחנו רוצים אותך עוד. וכן את עוד תשמעי מאיתנו!
וזה גם לא סוד שעשית יותר מ 200 אחוז עם היקרים לנו מכל, הובלת לקידמה ויצירתיות, לדרך ארץ, ליחס של כבוד אחד לשניה, להיכרות עם מי שאתה, לנתינה וקבלת האחר ומה עוד יש להגיד למורה לחיים שהצליחה לחולל שינוי ולהגיע לאור של כל ילד ולהכיר רק בטוב.
תודה מיטל שזכינו לעמוד לצידך ולראות את הגוזלים שלנו ״כמעט תרנגולות״, וזכרי שהילדים מעריכים ואוהבים אותך! אפילו יותר מאיתנו:)
את בהחלט דמות משמעותית בחיים שלהם ושלנו.

סוד קטן שלנו ההורים, כי עד היום לא סיפרנו אז ככה: כולנו כאן מיושרים לבקשות שלך, וכשיוצאת הודעה בשמך, כמו תזכורת לנשק וסע- כמה הורים כאן כבר שיתפו שהם לא ישנים לילה קודם מהחשש לשכוח...
וגם כשמקבלים הודעה שהילד לא הגיע עם עפרונות מחודדים או ספר לקריאת בוקר או סתם המחברות לא בקו ישר בילקוט דעי שגם כאן כולנו עומדים בשלשות.

תודה רבה לך הכל! מאחלים לך את הטוב ביותר כי את הטובה ביותר! 
ומאחלים לעצמנו ולילדים להמשיך ולעמוד לצידך, וכן לפחות עוד שנה אחת.
באהבה  משפחת ג1

יום חמישי, 14 ביוני 2018

טל יקרה שלנו!



נולדת לפני כ 12 שנים במחלקת יולדות בלינסון, בלידה קצרה ביותר שאפשר לבקש, מהרגע שהגענו לחניון בבית היולדות ועד שבקעת מהביצה סך הכל ספרנו 37 דקות. זה היה קצר, מרגש וכן גם אנחנו הופתענו ולא הבנו מה מתרחש כאן...
ואת כולך בהדרך, בשיער מלא בצבע שחור וריסים ארוכים שאפילו הרופאים נדהמו מהיצירה, יצאת במבט של שאלה-  hello מי אתם? מה קורה כאן? מיד עטפנו אותך בים של אהבה ומהר מאד התרגלת למשפחה בהפרעה שלנו.

יקרה, היום הגעת לגיל המצוות ואנו ההורים גאים לעמוד לצידך ולחגוג את החגיגה שלך.. 
שבינינו טל את מדברת, מזמזמת, חופרת וקודחת עליה קרוב לשנתיים. וליתר דיוק מקדחה 3200 וואט לא עושה עבודה כמו שאת עשית, לקראת חגיגת בת המצווש...
אהובה שלנו זה הזמן שלך ובהחלט את ראויה לתואר של נסיכת בת המצווה.

טל , איך מתארים אותך במילים - את מצחיקה ואלופת העולם בפאנצ'ים ולעתים כל מה שצריך זו רק מילה אחת ממך בשביל להבין את האירוע. ותודה שבזכותך הרחבנו את אוצר המילים המשפחתי כמה מילים לדוגמה: אוק- קיצור של אוקי, בית חולים לאצבעות- שלמישהו כואב האצבע את לא מבינה למה אין בית חולים יעודי לאצבעות, חמדמד- שזה כמעט חמוד ועוד כל מיני.
את אחות נהדרת ואהובה, חברה נפלאה, ילדה קסומה ואנחנו מבטיחים להיות לצידך כל הזמן ובכל רגע נתון!

אבא יובל מדבר: טולי, למרות שאחותך זכתה בשם האמצעי של סבתא שלך, אמא שלי, דפנה
דעי שמי שבאמת דומה ומזכירה אותה בהתנהגות, בסגנון ואפילו בחיוך היא דווקא את, וזה מרגש אותי כל יום מחדש
אספר לך סוד- כל לילה כשאת כבר רדומה אני מגיע אלייך מסתכל על הקסם, שזו את, ונפעם כל יום מחדש. לא להאמין כמה אתן דומות. ואת בהחלט ראויה לשם- ניימנית אמיתית. דור שישי בארץ, ילדת אצולה של


טל, ביקשת שנעשה את זה קצר אחרת את מנדה אותנו מהמשפחה, כן, גם את זה כבר אמרת לנו...
יקרה שלנו-לכי בדרכך ואחרי הלב שלך, תאמיני בעצמך וביצירה שבך, תחלמי, תעזי וכמו שאומרים תעופי על החיים.  שתמשיכי להיות ממוקדת בחייך ויודעת מה את רוצה בדרכך, ים של הצלחה לקראת החטיבה, שתמשיכי לחייך ולהיות עצמאית ומלאה באתגרים.

שתהני לגלות את הסקרנות שבך כל פעם מחדש ובעיקר טל אל תשכחי להסתכל הכי רחוק שאפשר, את יודעת שלא נוותר לך ונצעד איתך הכי רחוק.
תהני ילדה שלי- כל יום, כמו היום הזה! תחייכי, חיוך תירס חם! והכי הכי חשוב שתהי לנו בריאה וחזקה.

 אוהבים אותך הכי בעולם!
תוצאת תמונה עבור גיל 12


יום שלישי, 17 באפריל 2018

זיכרון 2018

נכתב ביום הזיכרון, 2017.
מרגיש לי נכון להפיצו שנית רגע לפני יום הזיכרון, 2018.

השכונה הכי שקטה בעיר.


השבוע ביקרתי בבית העלמין הצבאי , הלכתי לפגוש אותך, בן דוד יקר! אתה יודע לא באמת לפגוש😜, יום הזיכרון כזה...
והשנה בחרתי לשתף אותך באופן כמעט אישי בחוויה האישית שלי, והפעם משם.

אתה יודע שכבר יותר משני עשורים אנחנו מגיעים לבקר אותך שם בשכונה, וכל שנה שקט אצלך יותר.
בשנים הראשונות זמן הנסיעה לשכונה היה סביר, והשנה ארוך מהרגיל. כמה מפתיע? 🤔
ולתומי שאלתי, האם זה בגלל אורחים נוספים המגיעים לבקר או שפשוט התווספו דירים חדשים לשכונה?
וכמה לא פלא לתשובה- התווספו דירים חדשים בשכונה אצלך.

וגם חייבת לשתף שהתרשמתי מצפיפות מגורים אצלכם בשכונה. בן דוד, מקווה בשבילך שבשנה הבאה תחשבו על שדרוג ארכיטקטוני😜,
דרך אגב, במידה וצריך המלצה על איש מקצוע ואפילו מומחה תסמס ...😜
רק לידיעה, היום כבר לא טרנדי הקטע של סגנון שתי וערב,  אנחנו לא במנהטן אתה יודע! זה רק אשקלון😁
ואם אתה כבר "שואל" אז אצלנו בשכונת חיים- כאן, התקדמנו לסגנונות של עיצוב מודרני, אקלקטי והרמוני ועוד מילים גבוהות כאלה. בקיצור יש מקום למעוף בשנה הבאה!

וכשפסעתי בין שבילי שתי וערב הכרתי את החברים בשכונה, צעירים שם אצלכם.... הגיל הממוצע הוא 22 . סחתיין עליך, צעיר לנצח אתה!
אבל שקטים אתם. אוי, כמה שקטים.

וגם בצפירת הדומייה, האורחים שבאו להרכין ראש בפניכם הצטופפו להתייחדות משותפת, בעיקר למה שמתחולל אצלם שם בפנים. ואולי להגיד גם תודה שבזכותכם אנחנו כאן.
לא באמת ידעתי מה חזק יותר, קול הצופר או הרעש אצלי, אבל ראיתי איך האורחים וגם אני בוחרים לחבק את השקט.
ודווקא מהמקום הכי סימבולי בו כולם עומדים  בקרבה ובצפיפות וכמעט אוחזים ידים, וכולם בשקט.
כולם מתבוננים בנוף אצלך מ״המרפסת״, מנסים לראות משהו מאחורי האבן הלבנה והקרה, רואים רק דבר אחד את הכאב, ופוגשים אותו בלבן של העינים.

והצפירה הזאת שחדרה לכל אזור אצלי בגוף, יצרה סערה גדולה בתוך השקט הזה.
ועדין כולנו בשקט מקשיבים ודומעים ומקווים שאולי בשנה הבאה....

נשאר לקוות ובשקט!

יום חמישי, 15 במרץ 2018

על האחת שבאמת העונג היה לי לנהל אותה.

לך יקרה מאד,

תודה. תודה על היכרות משותפת עם אדם המלא בטוב וניחן בסגולה אישית כאילו אצבע אלוהים נגעה בו. כן, ככה אני רואה אותך!

תודה. על כל מה שנתת ומה שידעת להעניק ללא תחום של גבולות והכל מלווה בקורטוב של חיוך מאושר, ועינים בורקות מסקרנות וללא כל מעצור של פחד מהלא נודע.  
יש בינינו פער של יותר מעשור וחצי של שנים ולא להאמין כמה אני למדתי ממך... קראתי גם את השורות הקטנות שאמרת, והצלחת להשאיר אותי כל פעם נפעמת מחדש מהאושר הפנימי שבך.

תודה. על מיקצועיות ומקצוענות של 201 אחוזים. כן, 100 אחוז זה מעט בשבילך.
ומהיום הראשון של הכרותנו עוד בראיון העבודה, היה קל לזהות את החדות, הבהירות, ההסתכלות הרוחבית, האינטליגנציה הרגשית, הטוב לב, השפע והמרחב האינסופי שאת נוכחת בו


תודה. תודה ותודה שנכנסת לי לחיים ועוד תודה שדרכך הצלחתי להכיר עוד צדדים בעצמי ולהסתכל בהם עם משקפיים ורודים יותר.

תודה. על הקשבה אינסופית שלך! היה לי העונג בנוכחותך וזאת בלשון המעטה...
אני מאחלת לך שתמיד תלכי אחרי הלב שלך, תקשיבי לראש ותאמיני שההילה שבך ושם למעלה מנווטים את דרכך נכון.
ותזכרי שכל הנוכחים הנמצאים לידך ובקרבתך זכו ויזכו בך ובענק. בחיי.
תשמרי על עצמך וזכרי אני תמיד כאן בשבילך!
באהבה ענקיתתת
דור


יום שני, 18 בדצמבר 2017

הדיוק



הדיוק

הארה- היכולות שלי לא השתנו בעשורים האחרונים לצמיחתי הם רק מצאו דרך להשתבח וגם קצת שוכללו ונהפכו למדויקים יותר.

הדיוק הוא החוט המקשר בין השנים שחלפו, הפעם ועכשיו. הדיוק יצר מעין קו וירטואלי מחבר ועמוק אשר מצליח וגם בצורתו התלת ממדית לחדד את התכונות שלנו ולדייק אותם יותר.
התכונות המדוברות של טוב לב, עזרה לזולת, הכלה, סבלנות, נתינה, אכפתיות, חשיבה ויצירה נמצאים תמיד על "המדף" של המוצרים האנושים, סתם השוואה שיווקית נכונה לי יותר לפרט על ההסבר. ואפילו נוח לי יותר למקם את תכונות האופי כסדרה של פרייבט לבל למבינים בלבד, האנלוגיה הזו מוצאת חן בעיניJ
בהחלט ראוי להעניק להן את התואר היוקרתי של תכונות מלוטשות ומעובדות היטב, אמנם עדיין יש מה לעבוד על דיוק בניקיון היהלום המשובח הזה אבל בהחלט זה השינוי האמתי והמהותי שחל בחייו של האדם, דיוק וליטוש תכונות האופי. וככל שאני מדייקת יותר אני מתקרבת לאיזשהו ניצוץ פנימי שגורם לי לשקט פנימי מובהק יותר, בחיי שזו הנוסחה לשקט הפנימי!
כמובן, שבחרתי גם לקחת כמה תכונות מפרופיל האופי המוצרי ולחקור אותן לעומק על שולחן הניתוחים ועד פירוק לגורמים שאפילו איינשטן וניוטון היו גאים במצב.

הנתינה אשר מוגדרת כאחת ממשפחת התכונות, פתחה אצלי צוהר של מקום רחב, מלא ומרגש שגורם לכל האיברים הפנימיים אצלי להתרחב.
אנחנו כאן בזכות ולא בחסד ולכן חיבים לתת לעצמנו ולסביבה את כל הזדמנויות הזכות האפשריות שיצליחו לתגבר את הדיוק למרחבים אחרים.
הנתינה, מהשורש נ. ת. נ היא דו צדדית וכשאתה נותן אתה מרגיש את הקבלה בעת הנתינה, מעין לב שמתמלא בנקודות אור ומכסה על הנקודות חושך. זה בהחלט הדיוק שהיום קל לדבר או לכתוב עליו, לפני עשור ויותר לא הייתי מצליחה לתאר את זה במילים ובטח לא להרחיב בפרוטרוט.
הרבה מהדקויות עברו משברים אנושים סוג של צונאמי ונתנו תחושה בעתות מסוימים שלא נעשה כל דרך וכנראה שאת רצה מרתון באותה נקודה אבל הזמן היקר מרפא ומצליח לפתוח מסכים חדשים ולהמחיש כל פעם מחדש שגם שאת דורכת במקום זה רק מאפשר חלון הזדמנות להסתכל שאת באמת זזה, ומדייקת.

אז אמנם הזמן עובר מלכת ואני רק מאמצת אותו לבגרות ומשאירה מאחור את החבילות הישנות המכילות חוויות, רגשות, משברים והצלחות.
וממשיכה לדייק יותר ולראות את החלקים הטובים והפחות טובים ב dna שזכיתי וקיבלתי.
ובעיקר לראות את הבוסריות בתהליך של הדור הבא שלך, שמלא במזוודת תכונות ומתפתל עם הדיוק! האם התפקיד שלי לקצר להם את הדרך? להגן עלהם מצמתים משובשים? או פשוט להניח ולאפשר להם להכיר את הדיוק בדרך ובאופן בו הם יבחרו?!
הכי נכון לי לחכות עוד קצת ולהבין בצורה מדויקת את התשובות לשאלות.

בינתיים חשוב שנשמור על המשפחה שלנו כי כנראה זה הדבר היחידי שדרכו אנו מצליחים לדייק נכון יותר, דווקא מהם אנו מוצאים שם מעין סלט של רגשות אותנטיים ואמיצים שהכי אפשר לבקש.
המשפחה שלנו, הילדים שלנו הם המראה של הדיוק שלנו! מראה המאפשרת לנו להסתכל על עצמנו ולבחון מקרוב יותר לאן אנחנו רוצים לנתב את הדיוק.
אז בינתיים שנמשיך לדייק ולהסתכל הכי בדיוק שאפשר. ואם לא נצליח היום אז בטוח שיש את מחר.


שנצליח!


יום שני, 18 בספטמבר 2017

44 עובדות על אמא לכבוד יום ההולדת. מאת: ליה אלדר


44 עובדות על אמא; מאת: ליה אלדר

1. קוראים לאמא דור

2. היא הולכת לאלונה המניקוריסטית פעם בשלושה שבועות

3. חולה על שמלות

4. היא כבר ממש מוכנה לתיק של שנאל 

5. היא סתם קמצנית

6. היא לא קמצנית היא חסכנית

7. היא חושבת שהיא מצחיקה

8. גם בעלה חושב שהוא מצחיק

9. יש לה שלושה ילדים

10. אפשר להגיד שהבת הבכורה היא המוצלחת😜

11. ההורים שלי הם הוכחה לזה שלזוג מכוערים יכול להיות בת מושלמת😜

12. הבת המושלמת זאת אני - טל

13. ת׳אמת היא לא מושלמת

14. יצא לאמא ואבא שלושה ילדים פגומים

15. אמא אוהבת לקחת את אבא לסרטים

16. אבא שונא ללכת לסרטים אבל מעדיף לא להגיד לאמא

17. אמא ואבא הולכים לסרטים לאחרונה כל יום

18. הסיפור של ליה הוא כמו סינדלרה

19. הורים מכשפים שמבקשים מהילדה לעבוד ולקלח את אסף כל ערב

20. אסף לא רוצה להתקלח

21. ליה ואסף הולכים מכות כל יום

22. לפעמים גם טל מתערבת 

23. אמא ואבא אומרים להסתדר לבד

24. טוב יצא לי החיים על פי משפחת אלדר ולא עובדות על אמא... אז בואו נמשיך...

25. אמא אוהבת לשרת את הילדים שלה

26. אבא אוהב את האוטו שלו יותר מאשתו

27. אמא לא אוהבת קניונים

28. אמא לא אוהבת בשמים

29. בקיצור אמא לא אוהבת כל דבר שהופך אותה לאישה מדי

30. תמיד הבית בקו ישר

31. הבית היה בקו ישר עד שקיילי הגיעה

32. אמא מאוהבת בקיילי

33. אמא לא מודה שהיא מאוהבת בקיילי אבל היא מאוהבת בקיילי!

34. אנחנו כמעט בסוף על תדאגו...

35. אמא חושבת שהיא בת 18

36. אמא בת 44

37. אופס זה היה סוד?

38. אמא עדיין מצטנעת בפני הסביבה, זה משהו שרק המשפחה תבין.

39. סליחה אבא 

40. רק עוד ארבע נשאר

41. תזכירו לי מתי אתם טסים שוב?

42. כדי שאני אתכונן לסיוט שיתחיל עם הגעגוע 

43. בקיצור אמא...

44. מזל טוב

 

 

נשלח מה-iPhone שלי